Flash eller ikke flash

16 sep

Den evige kritik af ipad’en går altid på at den ikke kan vise flash. Apple har helt bevidst valgt flash fra da det kræver en masse af tablet’en. Eksempelvis er det strømslugende.

Jeg faldt over en artikel her til morgen som overraskede mig godt og grundigt men bekræftede mig i at vi har valgt rigtig på Langagerskolen, med at vælge ipad’en frem for andre tablets og styresystemer. Jeg ser et tydeligt fremtidspespektiv i Apple’s produkter. Brugen af iPod’s, iPhone’s og ipad’s som et pædagoisk værktøj i undervisningen mm er sikret langt ud i fremtiden.

Jeg har linket den artikel som jeg læste her til morgen.

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/article1621596.ece

-Brian
Team B

P.S giv mig lige et prej hvis linket ikke virker.

Sendt fra min iPhone

2 kommentarer to “Flash eller ikke flash”

  1. Christian Møller Nielsen 16. september 2011 hos 8:01 AM #

    Linket virker ikke, og jer er heller ikke så optimistisk som dig mht. til din påstand om at Apples produkter skulle være mere fremtidssikrede end andre. Apple er stor lige nu – i vores lille lukkede verden! Men verden er stor og det er Microsoft og Google også. Og intet er fremtidssikret i en digital verden.

    Og ja, flashteknologien er af mange blevet kritiseret for at have mange fejl og mangler – men prøv lige at forstille jer en verden uden! Hvor mange spil kører på flash? Stort set alle de onlinespil vores elever spiller er på den ene eller anden måde drevet af flash!
    Men der er lyd forude, idet Adobe har indset at der må ske noget. Jeg har linket til en artikel fra Computerworld omhandlende ovenstående.

    / Christian

    http://www.computerworld.dk/art/166731/nu-finder-flash-frem-til-din-iphone?a=kwg&i=6

  2. ipadlangager 16. september 2011 hos 9:57 AM #

    Læs lige artiklen. Har lagt et link ind som skulle virke nu.

    Jeg tror at der bliver mere åbenhed omkring giganterne og at de kommer mere og mere til at kunne snakke/fungere sammen, hvilket kun er positivt.

    Jeg ville bare understrege med indlæget at vi ikke har valgt forkert og at vi ikke risikere at gå mod en mur pga lukkethed fra apple.

    -Brian

Skriv et svar

